RELATIF: Media Mematangkan Minda . Selamat Datang . Selamat Membaca . Kepada Semua Pengunjung . Editor: Azmi Mohd. Salleh . Layari: http://azmirelatif-1.blogspot.com

Jumaat, 24 Ogos 2012

Foto: Keturunan Tok Deraman

ANAK CUCU TOK DERAMAN
Ruangan ini hanya memaparkan tentang "Foto: Keturunan Tok Deraman" di Hari Raya Aidilfitri Ketiga 2012 pada 21.8.2012
Ruangan ini dikelolakan oleh:
AZMI MOHD. SALLEH
DEWAN TOK JERULONG

KOTA BHARU, KELANTAN:  BUAT julung kalinya bersempena dengan Hari Raya Aidilfitri 2012, silsilah keturunan Tok Deraman dapat berhimpun sebagai satu keluarga besar dalam satu Majlis Perjumpaan Anak Cucu Tok Deraman. Kira-kira 500 ahli keluarga yang terdiri daripada keturunan Tok Deraman telah hadir dalam majlis Hari Raya Aidilfitri Ketiga yang diadakan di Dewan Tok Jerulong, SMK Salor dekat sini pada 21.8.2012. Difahamkan, kediaman keluarga berkenaan kini menetap di Kampung Langgar, Salor dan majlis seumpama ini akan diadakan setiap tahun sebagai suatu aktiviti untuk mengumpul ahli keluarga daripada keturunan Tok Deraman.


























Tok Deraman (dalam bulatan) ketika di zaman mudanya.

Azmi Mohd. Salleh (Penulis, ketika zaman remaja) saling tak tumpah dengan Tok Deraman ketika mudanya.

Famili Penulis.

Foto ini dirakam di Dewan Tok Jerulong, Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Salor, Kota Bharu, Kelantan dalam Majlis Perjumpaan Anak Cucu Tok Deraman sempena Hari Raya Aidilfitri Ke-3 pada 21.8.2012.

Teks:
AZMI MOHD. SALLEH
Jurufoto:
AZMAN BIN AZMI

3 ulasan:

  1. as salam. ambo asal dari kg gertok lembu Salor. Ambo duk cari kisah perihal Kubur Langgar di belakang Balai Polis tu..kalu ado sapo2 tahu buleh tulong baghi deh. Tok nenek ambo ada 'simpan' ssitu...ada sapo tahu keluarga sheikh di Jerulong dulu2.

    BalasPadam
  2. tiada feedback..llonni@gmail.com

    BalasPadam
  3. saya salah sorong dari cucu tok deraman. cucu pok weil padang tengah

    BalasPadam