RELATIF: Media Mematangkan Minda . Selamat Datang . Selamat Membaca . Kepada Semua Pengunjung . Editor: Azmi Mohd. Salleh . Layari: http://azmirelatif-1.blogspot.com

Khamis, 11 Oktober 2012

Foto: Dulu & Kini

DULU DAN KINI
Ruangan ini hanya memaparkan tentang "Foto: Dulu & Kini" iaitu perbezaan suasana sebelumnya (dulu) dan kini (terbaru) yang dirakam di tempat dan kawasan yang sama
 Ruangan ini dikelolakan oleh:
AZMI MOHD. SALLEH
KOTA BHARU, KELANTAN

Dulu: Jalan Sultan Yahya Petra, Wakaf Siku ini sedang dalam pembinaan Jalan Bertingkat. Foto ini dirakam pada 4.11.2008.

Kini: Jalan Sultan Yahya Petra, Wakaf Siku ini dan Jalan Bertingkat hampir siap. Foto ini dirakam pada 11.10.2012.

Jurufoto:
AZMI MOHD. SALLEH
KOTA BHARU, KELANTAN

Dulu: Jalan Bertingkat di Jalan Sultan Yahya Petra-Jalan Langgar, Wakaf Siku ini masih dalam pembinaan. Foto ini dirakam pada 21.4.2012.

Kini: Jalan Bertingkat yang menurun di Jalan Sultan Yahya Petra-Jalan Langgar, Wakaf Siku telah hampir siap. Foto ini dirakam pada 25.9.2012.

Jurufoto:
AZMI MOHD. SALLEH
KOTA BHARU, KELANTAN


Dulu: Jalan Telipot, Kota Bharu ini tidak mempunyai benteng penghadang jalan. Foto dirakam pada 1.5.2012.

Kini: Jalan Telipot, Kota Bharu ini telah dibina penghadang jalan untuk keselamatan pengguna jalan raya. Foto dirakam pada 29.9.2012.

Jurufoto:
AZMI MOHD. SALLEH
 KOTA BHARU, KELANTAN


Dulu: Jalan Doktor adalah pusat bandar Kota Bharu menempatkan parkir motosikal. Foto ini dirakam pada 14.4.2011.

Kini: Jalan Doktor bertukar wajah dari tempat parkir motosikal ditukar menjadi "lorong pejalan kaki" pula. Foto ini dirakam pada 8.10.2012.

Terkini: Beberapa hari yang lalu, didapati "benteng" lorong pejalan kaki dibina di atas "penutup longkang". Namun, dalam masa 10 hari, benteng tersebut terpaksa dirombak kerana terlalu sempit lalu benteng berkenaan dijarakkan ke bahu jalan. Foto ini dirakam pada 18.10.2012.

Hari ini: Inilah wajah "lorong pejalan kaki" juga bertukar wajah apabila di bahagian tengahnya telah dibina kekotak longkang. Foto ini dirakam di Jalan Doktor, Kota Bharu, Kelantan pada 8.11.2012.

Jurufoto:
AZMI MOHD. SALLEH
KOTA BHARU, KELANTAN

Dulu: Laluan" Terminal Bas" ke Tesco di Kampung Sireh, Kota Bharu masih dalam pembinaan. Foto ini dirakam pada 17.5.2011.

Kini: Laluan "Terminal Bas" ke Tesco di Kampung Sireh, Kota Bharu telah siap dan telahpun digunakan. Foto ini dirakam di Jalan Kampung Sireh, Kota Bharu pada 11.10.2012.

Jurufoto:
AZMI MOHD. SALLEH
KOTA BHARU, KELANTAN

Dulu: Laluan lampu trafik di Kampung Sireh ke Pasir Pekan agak sesak. Foto ini dirakam pada 7.3.2009.

Kini: Laluan Kampung Sireh-Pasir Pekan semakin selesa dengan pembinaan lampu isyarat dan Jalan Bertingkat. Foto ini dirakam pada 11.10.2012.

Jurufoto:
AZMI MOHD. SALLEH
 JELI, KELANTAN

Dulu: Papan tanda "Sejarah Gunung Reng" ini agak uzur kerana telah dimamah usia, tulisannya juga telah padam dan sukar untuk dibaca. Foto ini dirakam di hadapan Gua Payong di Gunung Reng, Batu Melintang, Jeli, Kelantan pada 28.7.2007.

Kini: Papan tanda "Sejarah Gunung Reng" telah dibina baru. Foto ini dirakam di hadapan Gua Payong di Gunung Reng, Batu Melintang, Jeli, Kelantan pada 8.9.2012.

Jurufoto:
AZMI MOHD. SALLEH
JELI, KELANTAN

Dulu: Gua Payong yang terletak di Gunung Reng ini masih dipenuhi hutan kerana tidak diberikan penjagaan. Foto ini dirakam di Gunung Reng, Batu Melintang, Jeli, Kelantan pada 28.7.2007.

Kini: Gua Payong yang terletak di Gunung Reng ini telah dibersihkan dari semak-samun. Foto ini dirakam di Gunung Reng, Batu Melintang, Jeli, Kelantan pada 8.9.2012.

Jurufoto:
AZMI MOHD. SALLEH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan